Jestli chcete obohatit své povědomosti o různosti lidských povah, čtěte inzeráty – musím říci, že četba inzerce mě někdy pobaví, někdy uvrhne v zoufalé hloubání, kam ten svět spěje. A nedávno jsem objevila další, pro zpytovatele duševna lidského velice bohatou studnici informací – aukční server Aukro. Že něco takového existuje, jsem zjistila už před lety – když jsem jako správná matka pouhým omylem otevřela synkův dopis s přístupovým kódem (samozřejmě v domnění, že se za mými zády děje cosi nekalého, typický mateřský přístup).
Až nedávno jsem si otevřela i vlastní účet – a kromě občasných nákupů a prodejů studuji také nákupní zvyklosti a slovní zásobu prodejců. Poučila jsem se o mnoha věcech a dalších významech do té doby zcela jednoznačných slov – například suprové tričko nebo jedinečná halenka znamená, že uvedené bude tak neobvyklé, že nebude možno ho nosit. Také informace o tom, co všechno je značkové, nabyla zcela nových rozměrů. No, v podstatě všechno má nějakou značku – čili je značkové. Klíčová slova jsou sexy, zeštíhlující, zvýrazňující, módní, hit…
Ale jinak je to parádní vetešnictví a obchod s novými levnějšími věcmi v jednom – a najdete tam skoro všechno – zkusila jsem do vyhledávače zadat psa – byl tam. Cirkulárka, obraz, bazén, židle, nádobí, kabelka, boty, zubní protéza, krémy, laky, obal na banán, legrační dárky – v dokonalém světě Aukra zkrátka najdete vše – a ještě se můžete trochu pobavit (nebo rozčílit)…